G艂贸wne menu

10 powod贸w, dla kt贸rych NIE warto wylewa膰 soku z og贸rk贸w kiszonych

Przyznam szczerze, 偶e picie soku z kiszonych og贸rk贸w nie kojarzy艂o mi si臋 najlepiej. Prawda jest jednak taka, 偶e nasi przodkowie聽 (w tym Arystoteles, Kleopatra, Juliusz Cezar)聽 wiedzieli, co robi膮. Sok z og贸rk贸w kiszonych to nieocenione 藕r贸d艂o cennych elektrolit贸w, przeciwutleniaczy i sk艂adnik贸w od偶ywczych, korzystnie wp艂ywaj膮ce na wygl膮d, zdrowie i samopoczucie, a tak偶e chroni膮cych przed infekcjami. Dlatego nie warto go wylewa膰. Jest co najmniej 10 powod贸w, o kt贸rych dobrze wiedzie膰.

Sok z og贸rk贸w kiszonych to naturalny probiotyk

Gdy chcemy otrzyma膰 dobry probiotyk, udajemy si臋 do apteki i tam za 10 kapsu艂ek p艂acimy od 15 do 20 z艂otych. Okazuje si臋, 偶e ca艂kiem niepotrzebnie. Istnieje wiele naturalnych probiotyk贸w, jednym z nich jest sok z og贸rk贸w kiszonych, kt贸ry stanowi doskona艂e 藕r贸d艂o kwasu mlekowego powstaj膮cego w trakcie fermentacji. Jego obecno艣膰 korzystnie wp艂ywa na gospodark臋 kwasowo-zasadow膮, maj膮c膮 wp艂yw na wewn臋trzn膮 r贸wnowag臋. W konsekwencji wzmacnia odporno艣膰 ca艂ego organizmu.

sok z og贸rk贸w kiszonych

Sok z og贸rk贸w kiszonych dostarcza mn贸stwa witamin

To kolejny pow贸d, dla kt贸rego lepiej nie wylewa膰 soku z kiszonych og贸rk贸w, tylko przela膰 do szklanki i wypi膰. Wszystko ze wzgl臋du na moc cennych witamin: A, B, C, K, E. Sporo tego prawda?

Jednak to nie wszystko. S膮 r贸wnie偶 sk艂adniki mineralne: wap艅, potas, magnez, cynk, 偶elazo i fosfor. Co r贸wnie istotne wszystkie te sk艂adniki s膮 艣wietnie wch艂aniane.

Sok z og贸rk贸w kiszonych – najlepszy dla sportowc贸w

Ka偶dy 艣wiadomy sportowiec wie, jak du偶e znaczenie ma systematyczne uzupe艂nianie elektrolit贸w. W tym temacie nieoceniony jest sok z og贸rk贸w kiszonych doceniany szczeg贸lnie przez pi艂karzy i biegaczy. Badania wykaza艂y, 偶e ju偶 po 80 sekundach od spo偶ycia 艂agodzi skurcze mi臋艣ni, przynosi ulg臋 i przywraca r贸wnowag臋. To dlatego, 偶e b艂yskawicznie dostarcza sodu, chlorku wapnia i octu.

Zaleca si臋 picie soku z og贸rk贸w kiszonych przed wysi艂kiem i po treningu, co pozwala zminimalizowa膰 ryzyko bolesnych skurczy mi臋艣ni.

Sok z og贸rk贸w kiszonych – najlepszy przed egzaminem czy wa偶nym spotkaniem

Stresujesz si臋 egzaminem, czy spotkaniem, od kt贸rego wiele zale偶y? Si臋gnij po sok z og贸rk贸w kiszonych, kt贸ry pomaga w przetwarzaniu bia艂ek, w臋glowodan贸w i t艂uszczy, 艣wietnie wp艂ywa na samopoczucie i wspomaga koncentracj臋. Dzi臋ki niemu b臋dziesz my艣le膰 ja艣niej!

Sok z og贸rk贸w kiszonych na rozstr贸j 偶o艂膮dka

Opcja wypicia soku z og贸rk贸w kiszonych, gdy boli 偶o艂膮dek, a w jelitach nieprzyjemnie si臋 przelewa mo偶e wydawa膰 si臋 zaskakuj膮ca, jednak okazuje si臋, 偶e warto spr贸bowa膰, by uzyska膰 natychmiastow膮 ulg臋. Sok z kiszonych og贸rk贸w 艣wietnie radzi sobie ze zgag膮, korzystnie wp艂ywa r贸wnie偶 na funkcjonowanie uk艂adu trawiennego.

Sok z og贸rk贸w kiszonych na odchudzanie

Og贸rki kiszone s膮 niskokaloryczne i wspomagaj膮 trawienie. Dodatkowo szybko syc膮 i dodaj膮 energii, dzi臋ki nim czujemy si臋 pozytywnie pobudzeni i gotowi do nowych wyzwa艅. Probiotyki, kt贸re zawieraj膮, maj膮 korzystny wp艂yw na flor臋 bakteryjn膮 jelit, przyspieszaj膮 metabolizm oraz usprawniaj膮 przyswajanie sk艂adnik贸w od偶ywczych.

Jednak to nie koniec korzy艣ci. Sok z og贸rk贸w kiszonych chroni przed obrz臋kami, dzi臋ki temu jego regularne spo偶ywanie pozwala pozby膰 si臋 uczucia ci臋偶ko艣ci. Jest 艣wietnym naturalnym remedium na wzd臋cia i zaparcia. Warto go spo偶ywa膰, bo usuwa toksyny z organizmu, odpowiedzialne za wiele chor贸b i wczesne starzenie si臋 sk贸ry.

Sok z og贸rk贸w kiszonych chroni przed nowotworami

Sok z kiszonych og贸rk贸w jest cennym 藕r贸d艂em izotiocyjaniany, kt贸ra, jak wykazano, ma w艂a艣ciwo艣ci przeciwnowotworowe. Systematyczne picie wody po og贸rkach mo偶e korzystnie wp艂yn膮膰 na nasze zdrowie, chroni膮c nas przed wsz臋dobylskim rakiem.

Sok z og贸rk贸w kiszonych na kaca

Sok z kiszonych og贸rk贸w pomaga zr贸wnowa偶y膰 ilo艣膰 elektrolit贸w i tych sk艂adnik贸w, kt贸re wyp艂uka艂 lub zneutralizowa艂 alkohol, korzystnie wp艂ywa na samopoczucie, zmniejszaj膮c objawy kaca. Co r贸wnie istotne pozwala pozby膰 si臋 nieprzyjemnego zapachu alkoholu z wydychanego powietrza dzie艅 po.

Sok z kiszonych og贸rk贸w na migreny i b贸le g艂owy

Cierpisz z powodu cz臋stych b贸li g艂owy?Migrena nie daje Ci 偶y膰? I tu pomocna mo偶e by膰 woda po og贸rkach kiszonych, jej systematyczne picie mo偶e znacz膮co zmniejszy膰 ryzyko wyst膮pienia intensywnych b贸li g艂owy.

Sok z kiszonych og贸rk贸w w walce z paso偶ytami

Coraz g艂o艣nie m贸wi si臋 o tym, 偶e wielu z nas jest nosicielami paso偶yt贸w, a nie zdaje sobie z tego sprawy. Okazuje si臋, 偶e kwa艣na woda z og贸rk贸w kiszonych to doskona艂y domowy spos贸b, kt贸ry pozwala rozprawi膰 si臋 z paso偶ytami i grzybami. Warto j膮 wypr贸bowa膰, by oczy艣ci膰 organizm i pozby膰 si臋 nieproszonych go艣ci. Kuracja wskazana jest tak偶e w przypadku ma艂ych dzieci, u kt贸rych zaka偶enie paso偶ytami mo偶e by膰 odpowiedzialne za zgrzytanie z臋b贸w, podkr膮偶one oczy, wzmo偶ony apetyt na s艂odycze.

Jak przygotowa膰 mikstur臋 na paso偶yty? Korzystaj膮c z przepisu naszych bab膰 – wystarczy 10 g艂贸wek czosnku, kt贸re nale偶y obra膰 i zmia偶d偶y膰, wrzucaj膮c do wysokiego s艂oika, nast臋pnie zala膰 sokiem z kiszonych og贸rk贸w i odstawi膰 na 10 dni w ciemne miejsce. Po tym czasie pijemy 10 ml ka偶dego dnia tu偶 przed snem.

Pijemy przez miesi膮c, kuracj臋 powtarzamy maksymalnie dwa razy w roku.

 

 

Zostaw komentarz

Mo偶esz u偶y膰 HTML tag贸w i atrybut贸w: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>