G艂贸wne menu

5 dobrych 藕r贸de艂 bia艂ka, kt贸re nie s膮 mi臋sem

Wydaje Ci si臋, 偶e musisz je艣膰 mi臋so, by dostarcza膰 cennych bia艂ek, bez kt贸rych trudno by艂oby Ci funkcjonowa膰? To mit. Istniej膮 wa偶ne 藕r贸d艂a bia艂ka, kt贸re s膮 r贸wnie dobre jak tradycyjny schabowy.

Dlaczego warto si臋ga膰 po alternatywne 藕r贸d艂a bia艂ka? Poniewa偶 pozwalaj膮 wyr贸wna膰 poziom cukru, pozytywnie wp艂ywaj膮 na nastr贸j, zmniejszaj膮 g艂贸d oraz s膮 cenne ze wzgl臋du na zawarto艣膰 witamin i mikroelement贸w. Poznaj je i wprowad藕 do swojej kuchni!

Orzechy i nasiona

orzechyJedz膮c migda艂y i orzeszki pistacjowe, dostarczasz oko艂o 15-21 gram贸w bia艂ka w ka偶dym 100 gram贸w produktu. W ten spos贸b dodatkowo dostarczasz t艂uszcze mononasycone oraz b艂onnik, a dodatkowo drobne orzeszki maj膮 to do siebie, 偶e s膮 zaskakuj膮co syc膮ce. To dlatego wiele bada艅 potwierdza zwi膮zek mi臋dzy jedzeniem orzech贸w i nasion i chudni臋ciem. Przeprowadzono przyk艂adowo badanie, w kt贸rym ludzie jedli 70 migda艂贸w dziennie, co w po艂膮czeniu z diet膮 o niskiej kaloryczno艣ci, pozwoli艂o im straci膰 18% masy cia艂a.

Orzechami mo偶esz posypa膰 kasze, p艂atki owsiane, sa艂atki, owoce.

    5 komentarzy

  • kt@wp.pl' Marta

    Wi臋kszo艣膰 Polak贸w w og贸le nie je tych produkt贸w. Jeste艣my bardzo monotematyczni je艣li chodzi o jedzenie. Tylko ziemniaki i schabowe

  • kt@wp.pl' Ulka

    Id臋 na zakupy z Wasz膮 list膮 馃槈

  • Boruvi@kntrria.pl' Aga

    Niestety z soj膮 nie jest tak wspania艂e. Po pierwsze znakomita wi臋kszo艣膰 upraw soi na 艣wiecie jest GMO. Po drugie soja zawiera spore ilo艣ci fitoestrogenow i spo偶ywania przez kobiety mo偶e doprowadzi膰 do hormonalnego zamieszania skutkuj膮cego m.in. Tyciem. Wszystko z g艂owa, w rozs膮dnych ilo艣ciach, dla urozmaicenia, 偶eby nie by艂o jak w powy偶szych komentarzach – ziemniaki i schabowy 馃槈

Zostaw komentarz

Mo偶esz u偶y膰 HTML tag贸w i atrybut贸w: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>