G艂贸wne menu

Co je艣膰, 偶eby nie by膰 ci膮gle zm臋czon膮?

Ludzki organizm jest perfekcyjnie skonstruowany. Wysy艂a nam liczne sygna艂y, gdy co艣 jest nie w porz膮dku – dochodzi do niedobor贸w czy nieprawid艂owo艣ci. Cz臋stym objawem jest uczucie zm臋czenia. Jak sobie z nim radzi膰? Co je艣膰, gdy jeste艣 ci膮gle zm臋czona?

Kolejna kawa, szklanka napoju energetycznego nie b臋dzie dobrym rozwi膮zaniem. Zadzia艂a bowiem tylko na chwil臋. O sw贸j poziom energii warto dba膰 ka偶dego dnia, uzyskuj膮c satysfakcjonuj膮ce efekty metod膮 ma艂ych kroczk贸w.

Banany – dodaj膮 energii

Banany to prosta i energetyczna przek膮sk膮, kt贸r膮 mo偶na mie膰 zawsze pod r臋k膮. Owoce te dostarczaj膮 cennych w臋glowodan贸w, cukr贸w naturalnych, kt贸re przynosz膮 natychmiastowy zastrzyk energii, jednak nie prowadz膮 do gwa艂townego wzrostu poziomu glukozy, jak dzieje si臋 w przypadku produkt贸w wysokoprzetworzonych. Zjadaj膮c banana, mo偶esz liczy膰 na sta艂y stopniowy wzrost poziomu glukozy.

banana-823780_1920

Banany to r贸wnie偶 cenne 藕r贸d艂o b艂onnika, daj膮ce uczucie syto艣ci i stanowi膮ce baz臋 energetyczn膮.

Banany s膮 艂atwe w przygotowaniu. Mo偶na je zje艣膰 natychmiast po obraniu ze sk贸rki, przyrz膮dzi膰 z nich koktajle, lody, ciasta, a nawet zast膮pi膰 nimi cukier w domowych wypiekach.

Ro艣liny str膮czkowe – fasola i soczewica

Ro艣liny str膮czkowe takie, jak fasola i soczewica, dostarczaj膮 specjalnych w艂贸kien, kt贸re dzia艂aj膮 jak prebiotyki wzmacniaj膮ce naturalne bariery ochronne oraz sprzyjaj膮ce zachowaniu zdrowia jelit.

Poza tym ro艣liny str膮czkowe powoli uwalniaj膮 bia艂ko i energi臋, co pozwala zachowa膰 optymalny poziom energii.

Awokado

Awokado skutecznie dodaje energii, to dlatego, 偶e jest cennym 藕r贸d艂em kwas贸w mononasyconych, b艂onnika i witaminy B – niezb臋dnej do wytworzenia energii.

Awokado sprawdzi si臋 jako dodatek do zup, sa艂atek, koktajli.

Szpinak

By doda膰 energii, warto si臋gn膮膰 po szpinak, kt贸ry jest cennym 藕r贸d艂em witamin, mikroelement贸w i sk艂adnik贸w od偶ywczych, kt贸re korzystnie wp艂ywaj膮 na nasze samopoczucie.聽 Co warto zaznaczy膰, szpinak dostarcza tak偶e potasu i magnesu – sk艂adnik贸w maj膮cych 艣cis艂y zwi膮zek z naszym samopoczuciem i zasobami energii.

Szpinak sprawdza si臋 jako dodatek zup, koktajl贸w, farsz do mi臋s, a nawet dodatek ciast.

Migda艂y

Migda艂y dostarczaj膮 wielu cennych sk艂adnik贸w – bia艂ka, b艂onnika i zdrowych t艂uszczy. S膮 r贸wnie偶 cennym 藕r贸d艂em witamin i minera艂贸w, kt贸re mog膮 prowadzi膰 do niedobor贸w skutkuj膮cych zm臋czeniem. Zawieraj膮 ponadto aminokwas tryptofan, s艂yn膮cy z tego, 偶e pozwala skutecznie zrelaksowa膰 cia艂o.

Najlepsze s膮 migda艂y surowe, pozbawione oleju i soli, kt贸re dostarcza艂yby zb臋dnych sk艂adnik贸w od偶ywczych. Mo偶na je je艣膰 na surowo, jako przek膮sk臋, doda膰 do ciasta, koktajli, sa艂atek i sos贸w.

Pomara艅cze

Czujesz si臋 zm臋czona? Bez energii?

Si臋gnij po pomara艅cze.

Zapach i smak tych cytrus贸w nastraja optymistycznie, poprawia humor, ale r贸wnie偶 dostarcza cennych witamin – zw艂aszcza przeciwutleniaczy, b艂onnika i witaminy C.

    2 komentarze

  • kasiawl@wp.pl' Iwona

    Fajnie bo z tej listy wszystko lubi臋 馃檪 MNie strasznie zamulaj膮 s艂odycze…b臋d臋 z nich rezygnowa膰…na dniach. mam nadziej臋, 偶e si臋 uda

  • Poni偶szy artyku艂 to nie propozycja diety, tylko zwr贸cenie uwagi na to 偶e jeste艣my tym co jemy: tabletki i herbatki a nawet antybiotyki nie zast膮pi膮 nam niewidzialnych witamin, je艣li mo偶na nie艣wiadomie si臋gn膮膰 po banana , kt贸ry w rezultacie ma pozytywny wp艂yw na nasz organizm i samopoczucie warto to zrobi膰: zach臋cam do stosowania, ja korzystam i ciesze si臋 optymizmem 馃檪

Zostaw komentarz

Mo偶esz u偶y膰 HTML tag贸w i atrybut贸w: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>