G艂贸wne menu

Dieta kapu艣ciana – jesz do syta, ale ci膮gle to samo

Pr贸by uzyskania szczup艂ej sylwetki wymuszaj膮 otwarcie si臋 na diety, r贸偶ne jad艂ospisy, cz臋sto mocno restrykcyjne. Jedn膮 z popularniejszych diet jest dieta kapu艣ciana. Z jednej strony mocno krytykowana za monotonny jad艂ospis i ryzyko niedobor贸w oraz wyst膮pienie z艂ego samopoczucia, z drugiej doceniana za to, 偶e jest tania i pozwala schudn膮膰 nawet kilka kilogram贸w.

Czy warto wybra膰 w艂a艣nie t臋 diet臋? Na pewno tak, je艣li zale偶y nam na szybkich, ale r贸wnie偶 chwilowych efektach…

Jedno jest pewne, nie jest to jad艂ospis dla os贸b o s艂abych nerwach.

dieta kapu艣ciana

Dieta kapu艣ciana – podstawowe za艂o偶enia

Dieta kapu艣ciana to jad艂ospis bardzo niskokaloryczny (dostarczasz miej wi臋cej 1000 kalorii na dzie艅, przeci臋tna osoba doros艂a potrzebuje 2000 kalorii) i w艂a艣nie na tym aspekcie polega skuteczno艣膰 tego menu – jesz, ale dostarczasz niewiele kalorii, dzi臋ki temu mo偶esz schudn膮膰.

Dieta kapu艣ciana jest bogata w b艂onnik i ma nisk膮 zawarto艣膰 t艂uszczu.

Jad艂ospis kapu艣ciany poleca si臋 osobom zdrowym, borykaj膮cym si臋 tylko z niewielk膮 nadwag膮. Eksperci s膮 tego samego zdania – diet臋 kapu艣cian膮 mo偶na stosowa膰 bezpiecznie jedynie przez siedem dni, nie zaleca si臋 jej kontynuowa膰 poza tym terminem, po diecie kapu艣cianej mo偶na wdro偶y膰 inny jad艂ospis niskokaloryczny.

Dieta kapu艣ciana – zalety i wady

Dieta kapu艣ciana opiera si臋, jak sama nazwa wskazuje, na jedzeniu kapu艣niaka, czyli zupy przygotowanej z kapusty. Pozwala si臋 naje艣膰 i unikn膮膰 przykrego uczucia ssania w 偶o艂膮dku. A do tego pozwala schudn膮膰 nawet 4,5 kilograma w ci膮gu tygodnia. To naprawd臋 zach臋caj膮ca perspektywa.

Niestety dieta kapu艣ciana to rozwi膮zanie na moment, kt贸rego stosowanie wi膮偶e si臋 z wyst膮pieniem efektu jojo. Poza tym restrykcyjny jad艂ospis jest monotematyczny, nie dostarcza wszystkich cennych sk艂adnik贸w, mo偶e powodowa膰 k艂opoty z koncentracj膮, senno艣膰, os艂abienie.

Dieta kapu艣ciana: jad艂ospis

Dieta opiera si臋 g艂贸wnie na spo偶ywaniu zupy z kapusty. Poza tym ka偶dego dnia mo偶na je艣膰 produkty z wybranej grupy. Po 7 dniach stosowania diety mo偶na ponownie do niej si臋gn膮膰 po minimum dw贸ch tygodniach.

Dnia pierwszego: owoce z wyj膮tkiem banan贸w

Dnia drugiego: warzywa li艣ciaste

Dnia trzeciego: owoce i warzywa

Dnia czwartego: banany i odt艂uszczone mleko

Dnia pi膮tego: wo艂owina, pieczony kurczak bez sk贸ry i pomidory

Dnia sz贸stego: wo艂owina i warzywa

Dnia si贸dmego: br膮zowy ry偶, nies艂odzone soki owocowe i warzywne.

Dieta kapu艣ciana jest szybka, tania i prosta. Niestety nie jest prosta w stosowaniu. Wi臋kszo艣膰 os贸b czuje si臋 znudzonych i os艂abionych. W skrajnych przypadkach mog膮 pojawi膰 si臋 nawet nudno艣ci. Dlatego uwaga – cho膰 ta dieta pozwala osi膮gn膮膰 艣wietne efekty to jak zwykle – jest co艣 za co艣.

    9 komentarzy

  • Uwielbiam kapu艣niak, ale dieta kapu艣ciana to przesada. Tak jak piszesz, jest monotonna i mo偶e prowadzi膰 do jojo, jak ju偶 kto艣 osi膮gnie ten sw贸j wymarzony numerek na wadze. Zdecydowanie lepiej popracowa膰 nad psychik膮 i zmieni膰 my艣lenie o sposobie od偶ywiania si臋. Na zawsze, nie na chwile.

    • dorota

      U nas te偶 kapusniak zajadaj膮 nawet dzieci…Zgadzam si臋, 偶e skuteczne s膮 tylko trwa艂e zmiany. Niech jedzenie b臋dzie lekarstwem 馃檪

  • Jedyna skuteczna dieta, to dieta racjonalna. Wszelkie inne, to pomys艂y marketingowe, 偶eby tylko kto艣 m贸g艂 zarobi膰 na tym. Takie jest moje zdanie.

    • dorota

      Akurat problem z diet膮 kapu艣cian膮 jest taki…偶e jest tania. Nie wiem kto m贸g艂by na niej zarobi膰…Chyba, 偶e producenci pastylek, ale czy oni skupiaj膮 si臋 na tej diecie? Chyba nie. Co do diety racjonalnej – zgadzam si臋 w 100%.

  • Czyli ja nie da艂abym rady zbyt d艂ugo 馃槢 Lubi臋 urozmaicone dania jednak 馃槢

  • kasiawl@wp.pl' Agnez

    A ja stosowa艂am i uda艂o mi si臋 schudn膮膰 dzi臋ki temu 5 kg w jeden tydzien. Efekt wow na slubie siostry – udalo sie 馃槈

Zostaw komentarz

Mo偶esz u偶y膰 HTML tag贸w i atrybut贸w: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>