Główne menu

Dieta kapuściana – jesz do syta, ale ciągle to samo

Próby uzyskania szczupłej sylwetki wymuszają otwarcie się na diety, różne jadłospisy, często mocno restrykcyjne. Jedną z popularniejszych diet jest dieta kapuściana. Z jednej strony mocno krytykowana za monotonny jadłospis i ryzyko niedoborów oraz wystąpienie złego samopoczucia, z drugiej doceniana za to, że jest tania i pozwala schudnąć nawet kilka kilogramów.

Czy warto wybrać właśnie tę dietę? Na pewno tak, jeśli zależy nam na szybkich, ale również chwilowych efektach…

Jedno jest pewne, nie jest to jadłospis dla osób o słabych nerwach.

dieta kapuściana

Dieta kapuściana – podstawowe założenia

Dieta kapuściana to jadłospis bardzo niskokaloryczny (dostarczasz miej więcej 1000 kalorii na dzień, przeciętna osoba dorosła potrzebuje 2000 kalorii) i właśnie na tym aspekcie polega skuteczność tego menu – jesz, ale dostarczasz niewiele kalorii, dzięki temu możesz schudnąć.

Dieta kapuściana jest bogata w błonnik i ma niską zawartość tłuszczu.

Jadłospis kapuściany poleca się osobom zdrowym, borykającym się tylko z niewielką nadwagą. Eksperci są tego samego zdania – dietę kapuścianą można stosować bezpiecznie jedynie przez siedem dni, nie zaleca się jej kontynuować poza tym terminem, po diecie kapuścianej można wdrożyć inny jadłospis niskokaloryczny.

Dieta kapuściana – zalety i wady

Dieta kapuściana opiera się, jak sama nazwa wskazuje, na jedzeniu kapuśniaka, czyli zupy przygotowanej z kapusty. Pozwala się najeść i uniknąć przykrego uczucia ssania w żołądku. A do tego pozwala schudnąć nawet 4,5 kilograma w ciągu tygodnia. To naprawdę zachęcająca perspektywa.

Niestety dieta kapuściana to rozwiązanie na moment, którego stosowanie wiąże się z wystąpieniem efektu jojo. Poza tym restrykcyjny jadłospis jest monotematyczny, nie dostarcza wszystkich cennych składników, może powodować kłopoty z koncentracją, senność, osłabienie.

Dieta kapuściana: jadłospis

Dieta opiera się głównie na spożywaniu zupy z kapusty. Poza tym każdego dnia można jeść produkty z wybranej grupy. Po 7 dniach stosowania diety można ponownie do niej sięgnąć po minimum dwóch tygodniach.

Dnia pierwszego: owoce z wyjątkiem bananów

Dnia drugiego: warzywa liściaste

Dnia trzeciego: owoce i warzywa

Dnia czwartego: banany i odtłuszczone mleko

Dnia piątego: wołowina, pieczony kurczak bez skóry i pomidory

Dnia szóstego: wołowina i warzywa

Dnia siódmego: brązowy ryż, niesłodzone soki owocowe i warzywne.

Dieta kapuściana jest szybka, tania i prosta. Niestety nie jest prosta w stosowaniu. Większość osób czuje się znudzonych i osłabionych. W skrajnych przypadkach mogą pojawić się nawet nudności. Dlatego uwaga – choć ta dieta pozwala osiągnąć świetne efekty to jak zwykle – jest coś za coś.

Zostaw komentarz

Możesz użyć HTML tagów i atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>