G艂贸wne menu

Dieta kopenhaska – szybko chudniesz, ale jest haczyk

Dieta kopenhaska to jedna z聽 najpopularniejszych diet odchudzaj膮cych, kt贸ra ma zwolennik贸w na ca艂ym 艣wiecie. Pow贸d jest prosty – dieta kopenhaska nie tylko pozwala szybko zrzuci膰 zb臋dne kilogramy, ale poprawia r贸wnie偶 metabolizm – co pozwala zachowa膰 efekty diety, jak r贸wnie偶 zmniejsza cellulit – defekt kosmetyczny, z kt贸rym walczy miliony kobiet na ca艂ym 艣wiecie. Efekty kusz膮ce, co jednak z zasadami diety? Czy s膮 do zaakceptowania?

Sk膮d pomys艂 na diet臋 kopenhask膮?

Cho膰 nazwa diety wskazuje na du艅skie pochodzenie tego jad艂ospisu, nie daj si臋 zwie艣膰. Nie ma 偶adnych dowod贸w, 偶e dieta kopenhaska powsta艂a w Danii.

Na samym wst臋pie trzeba te偶 poczyni膰 uwag臋 – cho膰 ten niskokaloryczny jad艂ospis pozwala szybko i sporo schudn膮膰, to niestety nie nale偶y do najzdrowszych i ryzyko wyst膮pienia efektu jojo jest spore. Poza tym dieta ta ma mn贸stwo innych wad, o kt贸rych poni偶ej.

Dieta kopenhaska – ile mo偶na schudn膮膰?

Je艣li dieta kopenhaska jest prawid艂owo stosowana, mo偶na straci膰 od 5 do 11 kilogram贸w w przeci膮gu 13 dni. To bardzo dobry efekt. Jaki koszt poniesiemy, uzyskuj膮c takie 艣wietne rezultaty?

Podczas stosowania diety kopenhaskiej waga spada szybko, przede wszystkim za spraw膮 mocno ograniczonego menu: zw艂aszcza wyeliminowaniu t艂uszczu i w臋glowodan贸w. Jad艂ospis wyklucza ziemniaki, owoce, cukier, makaron, kasze. W zamian mo偶na je艣膰 w umiarkowanych ilo艣ciach jaja, ryby, sa艂at臋, mi臋so. Baz臋 stanowi ponadto kawa.

Dieta kopenhaska uwzgl臋dnia dostarczanie oko艂o 600 kcal dziennie. Poni偶ej szczeg贸艂owy jad艂ospis.

Jak wygl膮da dieta kopenhaska?

Dieta kopenhaska trwa tylko 13 dni. Zak艂ada jedzenie trzech posi艂k贸w w ci膮gu dnia -艣niadanie przed 9 rano, nast臋pnie obiad mi臋dzy 12 a 14 oraz kolacja od 17 do 18. Ka偶dego dnia nale偶y pi膰 co najmniej dwa litry wody i si臋ga膰 tylko po produkty wymienione na li艣cie. Nie wolno stosowa膰 soli, je艣膰 s艂odyczy, sma偶onych posi艂k贸w, i innych przek膮sek. Ponadto zakazany jest alkohol. W trakcie diety warto stosowa膰 witaminy i minera艂y, by unikn膮膰 niedobor贸w.

Je艣li w trakcie 13 dni z艂amiesz zasady diety, musisz j膮 zako艅czy膰.

dieta kopenhaska

Je艣li pomy艣lnie sko艅czysz diet臋, mo偶esz j膮 powt贸rzy膰 po dw贸ch latach – nie wcze艣niej. Ostatni dzie艅 diety to nie koniec stosowania bardziej restrykcyjnego menu – nale偶y powoli wychodzi膰 z diety, by unikn膮膰 efektu jojo.

Dieta kopenhaska jad艂ospis

Jak wygl膮da jad艂ospis diety kopenhaskiej?

Jest on 艣ci艣le okre艣lony:

Dzie艅 1

艣niadanie: fili偶anka kawy z jedn膮 kostk膮 cukru

obiad: dwa jajka na twardo, jeden pomidor i gotowany szpinak 400 gram贸w

kolacja: 聽200 g wo艂owiny i 150g sa艂aty z sokiem z cytryny i oliw膮 z oliwek.

Dzie艅 2

艣niadanie: fili偶anka kawy z jedn膮 艂y偶eczk膮 cukru

obiad: 250 gram贸w szynki i ma艂y jogurt

kolacja: 200 gram贸w wo艂owiny i 150 gram贸w sa艂aty z sokiem z cytryny i oliw膮 z oliwek

Dzie艅 3

艢niadanie: fili偶anka kawy z jedn膮 艂y偶eczk膮 cukru i jeden kawa艂ek bia艂ego tostu

obiad: 2 jajka na twardo, 100 gram贸w chudej szynki i 150 gram贸w sa艂aty

kolacja: jeden pomidor, jeden ugotowany seler i jedno gotowane jab艂ko lub gruszka albo pomara艅cza

Dzie艅 4

艣niadanie: fili偶anka kawy z jedn膮 艂y偶eczk膮 cukru i jednym kawa艂kiem tostu

obiad: ma艂y jogurt naturalny i 200 ml 艣wie偶ego soku pomara艅czowego

kolacja: jajko na twardo, jedna 艣rednia marchewka starta na tarce, 250 gram贸w sera, najlepiej holenderskiego

Dzie艅 5

艣niadanie: 1 starta marchewka

obiad: 200 gram贸w gotowanej ryby, 艂y偶ka mas艂a i sok z cytryny

kolacja: 250 gram贸w wo艂owiny i puree z selera

Dzie艅 6

艣niadanie: fili偶anki kawy z jedn膮 艂y偶eczk膮 cukru i jeden bia艂y tost

obiad: dwa jajka na twardo i jedna starta marchewka

kolacja: 300 gram贸w kurczaka, 150 gram贸w sa艂aty z sokiem z cytryny i oliw膮 z oliwek

Dzie艅 7

艣niadanie: kubek herbaty bez cukru

obiad: tylko woda

kolacja: 200 gram贸w jagni臋ciny i jedno jab艂ko

Dzie艅 8

艣niadanie: fili偶anka kawy z jedn膮 艂y偶eczk膮 cukru

obiad: dwa jajka na twardo, gotowany szpinak 400 gram贸w i jeden pomidor

kolacja: 200 gram贸w wo艂owiny, 150 gram贸w sa艂aty z sokiem cytryny i oliw膮 z oliwek

Dzie艅 9

艣niadanie: fili偶anka kawy z jedn膮 艂y偶eczk膮 cukru

obiad: 250 gram贸w szynki i ma艂y jogurt naturalny

kolacja: 250 gram贸w wo艂owiny, 150 gram贸w sa艂aty z sokiem z cytryny i oliw膮 z oliwek

Dzie艅 10

艣niadanie: fili偶anka kawy z jedn膮 艂y偶eczk膮 cukru

obiad: dwa jajka na twardo, 100 gram贸w chudej szynki i troch臋 sa艂aty

kolacja: pomidor, seler i gotowane owoce – jab艂ko lub gruszka

Dzie艅 11

艢niadanie: fili偶anka kawy z 艂y偶eczk膮 cukru, kawa艂ek bia艂ego tostu

Obiad: ma艂y jogurt naturalny i 200 ml soku pomara艅czowego

Kolacja: jedno jajko na twardo, starta marchewka i 250 gram贸w sera

Dzie艅 12

艢niadanie: starta marchewka

Obiad: 200 gram贸w gotowanej ryby z 艂y偶k膮 mas艂a i sokiem z cytryny

Kolacja: 250 gram贸w wo艂owiny i puree z selera

Dzie艅 13

艢niadanie: fili偶anka kawy z jedn膮 艂y偶eczk膮 cukru, kawa艂ek bia艂ego tostu

Obiad: dwa jajka na twardo i jedna starta marchew

Kolacja:nic

 

Wady diety kopenhaskiej

Lista wad diety kopenhaskiej jest niestety bardzo d艂uga:

  • jest to dieta niskokaloryczna, dlatego najpewniej b臋dziesz na niej ci膮gle g艂odna,
  • musisz liczy膰 si臋 z cz臋stymi napadami g艂odu, kt贸re mo偶esz zaspokoi膰 jedynie wod膮 czy herbatkami naturalnymi,
  • dieta kopenhaska odbiera si艂y,
  • stajesz si臋 s艂aba, senna, dra偶liwa i apatyczna,
  • jest bardzo trudna dla os贸b pracuj膮cych – niezale偶nie od tego, czy przed komputerem czy fizycznie,
  • os艂abia uk艂ad odporno艣ci,
  • zwi臋ksza ryzyko zachorowania,
  • mo偶e powodowa膰 chorob臋 nerek czy jelit.

Zalety diety kopenhaskiej

Je艣li ta dieta ma tyle wad, dlaczego jest tak popularna?

Oczywi艣cie ze wzgl臋du na jej atuty.

  • mo偶liwo艣膰 szybkiego schudni臋cia,
  • daje widoczne rezultaty,
  • trwa tylko 13 dni,
  • przyspiesza metabolizm,
  • zwi臋ksza spalanie t艂uszczu,
  • zmniejsza cellulit,
  • mo偶e by膰 powt贸rzona.

Co s膮dzicie o diecie kopenhaskiej? Warto? Czy jest nie do przej艣cia?

Zostaw komentarz

Mo偶esz u偶y膰 HTML tag贸w i atrybut贸w: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>