Główne menu

Dieta ogórkowa – sezon ogórkowy, to może czas na dietę?

Mamy sezon ogórkowy. Na straganach wysyp popularnych zielonych warzyw, które można spożywać na wiele sposobów – na surowo lub po uprzedniej obróbce – kiszone, konserwowe (np. zaprawiając na zimę). Świetnie nadają się również jako składnik popularnych maseczek. To jednak nie wszystko! Okazuje się, że można je również wykorzystać, by pozbyć się nadmiaru kilogramów. W tym celu świetnie sprawdza się dieta ogórkowa. Jak wygląda? I kiedy warto ją stosować? Przeczytaj!

Dlaczego ogórek?

Dieta ogórkowa, jak sama nazwa wskazuje, bazuje na ogórkach.

Dlaczego właśnie to warzywo? Ponieważ:

  • pozwala zachować odpowiednie nawodnienie organizmu,
  • jest bogatym źródłem wapnia, magnezu, cynku, błonnika, witamin C, B, E,
  • wykazuje działanie detoksykujące,
  • przyspiesza metabolizm,
  • oczyszcza układ pokarmowy, usprawniając jego pracę,
  • pozwala usunąć nadmiar wody w organizmie, działa moczopędnie,
  • pomaga usunąć zmiany trądzikowe i przebarwienia na skórze.

Założenia diety

Dieta ogórkowa oparta jest na sałatce ogórkowej, którą możesz jeść do woli, czyli w każdym momencie, w którym poczujesz głód. Jest stworzona dla wszystkich tych, którzy poszukują bardzo prostych rozwiązań, bo jej założenia nie są skomplikowane, a sama dieta bazuje na kilku składnikach spożywczych.

Oprócz sałatki ogórkowej jadłospis uwzględnia każdego dnia:

  • 2 jajka na twardo lub 150 gramów tuńczyka bez oleju lub 150 gramów piersi z kurczaka,
  • 2 gotowane ziemniaki lub 3 kromki chleba pełnoziarnistego,
  • 500 gramów owoców.

Z napojów dozwolone są:

  • woda
  • kawa bez cukru,
  • herbata najlepiej zielona.

dieta ogórkowa

Jak przygotować sałatkę ogórkową?

Sałatka ogórkowa to podstawowy składnik diety ogórkowej. Jak ją przygotować?

Przepis jest bardzo prosty.

Potrzebować będziesz 400 gramów ogórków, 200 ml jogurtu naturalnego, odrobiny soli. Możesz doprawić sałatkę czosnkiem.

Ogórki obierz ze skórki, pokrój w kosteczkę, posól. Dodaj jogurt i ewentualnie czosnek. Sałatka jest gotowa.

Przykładowy jadłospis

Śniadanie: dwa jajka na twardo+miska sałatki ogórkowej (możesz zjeść nieograniczoną jej ilość),

Drugie śniadanie: 5 śliwek lub jedno duże jabłko, brzoskwinie lub inny owoc sezonowy (nie więcej niż 200 gramów)

Obiad: tosty pełnoziarniste i miska sałatki ogórkowej

Kolacja: wybrane owoce (do 300 gramów)

Ile może trwać dieta ogórkowa?

Dieta bazująca na ogórkach może trwać od 10 do 14 dni.

Ile możesz schudnąć?

Dieta ogórkowa pozwala schudnąć średnio 7 kilogramów w ciągu dwóch tygodni.

Przekonuje Was ta dieta? A może niekoniecznie?

Jedno jest pewne po dwóch tygodniach jedzenia ogórków…pewnie nie będziecie mogły na nie spojrzeć. 🙂

Zostaw komentarz

Możesz użyć HTML tagów i atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>