G艂贸wne menu

Gdzie szuka膰 motywacji, gdy czujesz, 偶e nie masz si艂y?

Nawet najbardziej zmotywowane osoby miewaj膮 chwile, kiedy s膮 bliskie spasowania, pogr膮偶enia si臋 w stagnacji i poczuciu beznadziei. Wtedy my艣lenie o jakimkolwiek dzia艂aniu wydaje si臋 ponad si艂y, co dopiero d膮偶enie do pozytywnych zmian w 偶yciu.

Trudno si臋 wydosta膰 z takiej zapa艣ci, z otch艂ani, w kt贸rej wszystko wydaje si臋 szare i beznadziejne. Zw艂aszcza je艣li towarzysz膮 nam czynniki, kt贸re zabijaj膮 motywacj臋: niewdzi臋czno艣膰, zazdro艣膰, niecierpliwo艣膰, poczucie utraty sensu. Na szcz臋艣cie s膮 sposoby, by wyeliminowa膰 przeszkody i na nowo znale藕膰 motywacj臋. Nie jest to proste, ale mo偶liwe…

Zwr贸膰 uwag臋 na to, co chcesz osi膮gn膮膰

smutnaUczucie braku motywacji cz臋sto zdarza si臋 w okresach przem臋czenia, jest konsekwencj膮 d艂u偶szego funkcjonowania ze zbyt wieloma pilnymi celami do realizacji.

Gdy staramy si臋 zrobi膰 zbyt wiele w zbyt kr贸tkim czasie, os艂abiamy nasz膮 energi臋. Nie da si臋 zachowa膰 odpowiedniej motywacji i zapewni膰 sobie skupienia, je艣li trzymamy kilka srok za ogon. Je艣li naprawd臋 chcemy odnale藕膰 motywacj臋, skupmy si臋 na jednej g艂贸wnej rzeczy, na jednym celu, a pozosta艂e odsu艅my na dalszy plan.

Mo偶emy mie膰 jeden plan i dodatkowe cele, ale co艣 musi by膰 najwa偶niejsze.

Poszukaj inspiracji

Motywacja bywa kapry艣na. Szczeg贸lnie je艣li czerpiemy j膮 tylko z siebie. Dlatego zamiast podchodzi膰 do tego w ten spos贸b, zacznijmy szuka膰 motywacji u innych. Przyjrzyjmy si臋, jak pracuje kolega z pracy, porozmawiajmy z osob膮, kt贸ra du偶o osi膮gn臋艂a w danym zawodzie, przeczytajmy ksi膮偶k臋 eksperta w danym temacie. Zapoznajmy si臋 z historiami sukcesu, jakie znajdziemy na blogach czy serwisach tematycznych.

Piel臋gnuj wdzi臋czno艣膰

Wdzi臋czno艣膰 to drzwi do pe艂ni 偶ycia. Brzmi g贸rnolotnie, ale wszystkie badania udowadniaj膮, 偶e osoby, kt贸re celebruj膮 te uczucie, s膮 szcz臋艣liwsze i lepiej zmotywowane. 呕yj膮 pogodzone z sob膮, spokojne i 艂atwiej s膮 w stanie dzia艂a膰, w przeciwie艅stwie do tych, kt贸rzy ogarni臋ci s膮 niewdzi臋czno艣ci膮, zamykaj膮c膮 ich w przesz艂o艣ci, w wi臋zieniu niespe艂nionych oczekiwa艅.

Co mo偶esz zrobi膰, by czu膰 wdzi臋czno艣膰, by naprawd臋 pokocha膰 偶ycie? Tim Ferriss, ojciec chrzestny tego pomys艂u, podkre艣la, 偶e wystarczy, by艣 ka偶dego dnia zapisywa艂a lub wymienia艂a na g艂os trzy/pi臋膰 rzeczy, za kt贸re jeste艣 wdzi臋czna. Lista ta z ka偶dym dniem mo偶e si臋 rozrasta膰, mo偶e przybra膰 r贸偶n膮 form臋, w zale偶no艣ci od aktualnych mo偶liwo艣ci.

Zadanie to mo偶e wydawa膰 si臋 do艣膰 proste i w sumie ma艂o znacz膮ce. Jednak wystarczy kilka dni, kiedy rytua艂 tworzenia listy wdzi臋czno艣ci wejdzie w nawyk, by zacz膮膰 zauwa偶a膰 rzeczy, kt贸re dot膮d nam gdzie艣 umyka艂y. To czas, kiedy czujemy si臋 lepiej, z tym, co mamy, zauwa偶amy, 偶e sytuacja nie jest tak beznadziejna, jak膮 si臋 pocz膮tkowo wydawa艂a.

Kolejnym krokiem jest nauczenie si臋, jak dzi臋kowa膰 innym za to, co dobre w naszym 偶yciu, za wsp贸lnie sp臋dzony czas, za pokrzepiaj膮c膮 rozmow臋, za pomoc, za mi艂y gest, u艣miech. Nie musimy koniecznie wypowiada膰 pi臋knych s艂贸w, ale przeka偶my drugiej osobie r贸wnie偶 pozytywn膮 energi臋, t膮 sam膮, kt贸ra ona nam sprezentowa艂a, niech w ten spos贸b dobre wibracje si臋 szerz膮 i rozprzestrzeniaj膮.

Zostaw komentarz

Mo偶esz u偶y膰 HTML tag贸w i atrybut贸w: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>