Główne menu

Spirulina opinie – czy warto spróbować?

Istnieją produkty zaliczane do superżywności. Jednym z nich jest spirulina. Ostatnio bardzo popularna, uważana za świetne rozwiązanie, wspomagające funkcjonowanie organizmu.  Jak działa spirulina i kiedy warto ją stosować? Czy spirulina opinie ma dobre?

Co to właściwie jest spirulina?

Spirulina to bogata w substancje odżywcze sinica, cyjanobakteria, która cieszy się wielkim uznaniem i jest chętnie polecana przez osoby dbające o zdrowie.

Mimo że pod względem wyglądu nie jest szczególnie atrakcyjna, kryje świetne wnętrze.

spirulina opinie

Chlorella i spirulina – czy to to samo?

Zarówno chlorella, jak i spirulina to glony. Jednak nie są to synonimy. Chlorella to postać jednokomórkowa z jądrem, a spirulina ma trudniejszą w określeniu postać i nie posiada jądra. Spirulina ma niebiesko-zieloną barwę, a chlorella jest zielona. Oba glony różnią się również zawartością kwasów nukleinowych, chlorella ma ich prawie dwa razy więcej. Podobnie zawiera dwa razy więcej chlorofilu. Chlorella nie dostarcza jednak tak dużo żelaza, białka i GLA jak spirulina.

Obu glonów nie da się zatem utożsamiać. Różnice między nimi są znaczące.

Spirulina- czyli witaminy i mikroelementy

  1. Spirulina jest jedną z bardziej wartościowych roślin na Ziemi. Jest bardzo bogata w cenne białka i witaminy. Uważa się, że pod kątem zawartości protein dorównuje jajkom, które stawiane są za wzór. Zawiera aż 50% – 60% łatwych we wchłanianiu białek.
  2. Dostarcza witaminę B1, która jest niezbędna do prawidłowego trawienia białek i tłuszczy. Jej niedobór szybko objawia się pod postacią drażliwości, zmęczenia, spadku nastroju. Poza tym jest źródłem witaminy B2, B3, B6, B9, witaminy C, witaminy D, A i E. Nie jest jednak dobrym źródłem B12, bo choć sporo jej zawiera, to nie jest to forma witaminy dobrze tolerowana przez ludzi.
  3. Jest cennym źródłem żelaza – szczególnie dla wegetarian i wegan. Skorzystają z niej nawet te osoby, które spożywają mięso, ponieważ żelazo zawarte w spirulinie jest łatwoprzyswajalne.
  4. Warto ją włączyć do menu ze względu na zawartość wapnia – zawiera aż 26 krotnie więcej wapnia niż mleko.
  5. Dostarcza innych ważnych mikroelementów: potas, chrom, miedź, magnez, mangan, fosfor, selen, cynk i sód.

Spirulina i cenne kwasy tłuszczowe

Spirulina dostarcza również kwasu linolenowego gamma (GLA) i Omega 3, 6 i 9. Tak świetny skład wpływa na genialne właściwości przeciwzapalne spiruliny.

GLA nie jest powszechnie obecny w żywności. Ludzki organizm musi sam go produkować. Spirulina pod tym względem jest wyjątkowa, jako jedna z nielicznych zawiera pokłady GLA, które mogą być dostarczone innemu organizmowi.

Spirulina opinie, czyli, co możesz zyskać

Spirulina opinie ma świetne. Wynika to przede wszystkim z jej wszechstronnego działania. Wiąże się też chyba z tym, że roślina odpowiada na problemy współczesnego świata jak żadna inna, poprawiając funkcjonowania i chroniąc przed wieloma chorobami:

  • obniża poziom cukru we krwi, chroniąc przed napadami wilczego głodu i przed tyciem. Uznawana jest za rozwiązanie prewencyjne, chroniące przed cukrzycą. Niektóre badania wykazały, że może obniżać również poziom HbA1c, markera poziomu cukru we krwi.
  • działa silnie przeciwutleniająco – dzięki temu chroni komórki przed uszkodzeniami. Ma działanie przeciwstarzeniowe, a nawet działa prewencyjnie, chroniąc przed chorobami, jakimi są nowotwory. Jej moc pod tym względem określa parametr ORAC, który wynosi 24 000 i jest wyższy aż czterokrotnie od tego, który mają jagody.
  • pomaga usuwać metale ciężkie – niestety do naszych ciał różnymi źródłami dostają się ciężkie metale, które stanowią spore obciążenie dla organizmów. Spirulina dzięki wysokiej zawartości chlorofilu pomaga usuwać metale ciężkie z organizmu. Bardzo ciekawy wynik dało pewno badanie, które wykazało, że wystarczy spożycie 5 gramów spiruliny dziennie w połączeniu z cynkiem, by zmniejszyć toksyczność arsenu aż o połowę!
  • działa antyalergicznie – niektóre wyniki badań wskazują, że spirulina działa przeciwalergicznie. Jest to związane najprawdopodobniej z jej przeciwzapalnymi właściwościami. Zmniejsza przykre objawy alergii – świąd, kichanie.
  • wspomaga odchudzanie – wykazano, że spirulina zwiększa spalanie tłuszczu podczas ćwiczeń, dzięki temu wspomaga redukcję nadmiernej masy ciała. Dodatkowo zwiększa wytrzymałość, chroniąc organizm przed zakwasami.

Jak stosować spirulinę?

Spirulina dostępna jest w formie proszku do rozprowadzenia w wodzie lub kapsułek do połknięcia. Ta druga forma podania jest o tyle dobra, że pozwala uniknąć nie do końca miłych wrażeń smakowych.

Spirulina nie jest dobra dla wszystkich. Ze względu na wysoką zawartość białka nie powinny jej spożywać osoby z fenyloketonurią. Nie jest dobra dla osób spożywających leki przeciw krzepnięciu krwi, nie nadaje się też dla niektórych osób cierpiących na choroby autoimmunologiczne.

Przed zastosowaniem spiruliny warto skonsultować się z lekarzem.

Wiele osób chwali spirulinę za świetne działanie. Opinie na jej temat są pozytywne, trudno znaleźć negatywne głosy. Te zazwyczaj koncentrują się na nie do końca dobrym smaku, który można zminimalizować, przyjmując spirulinę w formie kapsułek.

Co sądzicie na ten temat?

    Komentarz ( 1 )

  • Rebecca Sharp

    Co do odchudzania to nigdzie nie jest to udowodnione, ale łudzić się można.
    Co do witaminy B12 to jednak jest to dość dobre źródło dla wegan i wegetarian, bo przecież oni nie spożywają żadnego innego produktu, który jest bogaty w tę witaminę.
    Co najważniejsze w spirulinie to fakt, że jest super produktem w dietach dla osób chorych na nowotwory. Oczywiście zawsze powtarzam, że dieta powinna być urozmaicona, ale dodatek jej w formie koktajlu bądź napoju może podwyższyć potencjał przeciwutleniający we krwi. Poza tym u takich osób nie można dopuścić do niedoboru białka, więc spirulina tutaj również pełni dobrą rolę.
    Ja natomiast ze względu na fakt, że za bardzo nie trawię tego zapachu (zdecydowanie lepiej przełykam trawę jęczmienną, która notabene ma również super właściwości), poświeciłam spirulinę na cele kosmetyczne i robię z niej maseczki.

Zostaw komentarz

Możesz użyć HTML tagów i atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>