G艂贸wne menu

Kiedy zakupy kosmetyk贸w ko艅cz膮 si臋 katastrof膮…5 b艂臋d贸w, kt贸re pope艂niamy

Kt贸ra z nas nie ma kosmetyk贸w na p贸艂ce w 艂azience, r臋ka w g贸r臋!!! Nieliczne d艂onie si臋 pojawi膮, ale to nie dziwi, bo dane rynkowe pokazuj膮, 偶e rynek kosmetyczny ro艣nie, a wi臋c i my kupujemy ich wi臋cej. Czy ze wszystkich kosmetyk贸w jeste艣my zadowolone? Oczywi艣cie, 偶e NIE.

Ile ju偶 przeczyta艂a艣 artyku艂贸w co jest wa偶ne przy wyborze kosmetyk贸w? Jak kupowa膰 z g艂ow膮, rozs膮dnie, nie da膰 si臋 nabra膰 na tricki sprzeda偶owe. Co zrobi膰, aby zakupy by艂y udane?

Ja dzisiaj nie o tym. Zdziwiona? Przecie偶 Skin Ekspert powinien powiedzie膰 jak kupi膰 w艂a艣ciw膮 piel臋gnacj臋. Tak. Ale nie b臋d臋 si臋 powtarza膰.Powiem Ci dzisiaj, co zrobi膰, aby Twoje zakupy kosmetyk贸w sko艅czy艂y si臋 katastrof膮.

Podam Ci 5 krok贸w do zakupowej katastrofy, a zarazem 5 krok贸w do zrujnowania Twojej sk贸ry. 聽

b艂臋dy kosmetyki
1.Kup kosmetyk, bo podoba Ci si臋 jego reklama

Reklama d藕wigni膮 handlu. To stwierdzenie oddaje w 100 % to, co dzieje si臋 na rynku kosmetycznym. Im bardziej dana marka si臋 reklamuje tym wi臋kszej sprzeda偶y si臋 spodziewa. Mami Ci臋 pi臋kn膮 modelk膮 wykreowan膮 w Photoshopie i obiecuje Ci idealn膮 sk贸r臋 (zwykle nierealn膮 do osi膮gni臋cia, bo przecie偶 nie mamy w kremach photoshopa).

Reklama wygl膮da 艂adnie i daje Ci to, czego oczekujesz: obietnic臋 realizacji Twojego marzenia o idealnej sk贸rze. Kr贸tko m贸wi膮c, gra na Twoich emocjach. Reklama kosmetyk贸w nie mo偶e k艂ama膰, ale mo偶e mocno nagina膰 prawd臋.

Okazuje si臋 bardzo cz臋sto, 偶e pod t膮 obiecuj膮c膮 鈥瀍fekt wow鈥 reklam膮, cz臋sto kryje si臋 nieefektywny produkt, kt贸ry mo偶e nawet zaszkodzi膰 Twojej sk贸rze.

Pami臋taj, 偶e papier zniesie wszystko鈥 a Twoja sk贸ra?

2.Kup krem do twarzy pod wp艂ywem impulsu

Zdarzy艂o Ci si臋, 偶e wesz艂a艣 do drogerii tylko poogl膮da膰 kosmetyki, a wysz艂a艣 z zakupami? To s膮 w艂a艣nie zakupy pod wp艂ywem impulsu. Mog艂a艣 zobaczy膰 wyeksponowan膮 promocj臋, skusi艂a艣 si臋 na gratis lub zach臋ci艂a Ci臋 konsultantka. W gruncie rzeczy nie potrzebujesz tego produktu, bo prawdopodobnie masz podobny w domu.
Naprawd臋 zaoszcz臋dzi艂a艣? Naprawd臋 zrobi艂a艣 tzw. deala? Jak s膮dzisz kto聽NAPRAWD臉聽zarobi艂 na twoim impulsowym zakupie?
Je艣li chocia偶 poprawi艂 Ci nastr贸j po tych zakupach, to dobrze. Ale zastan贸w si臋, zanim zaczniesz go stosowa膰 na sk贸r臋, czy to jest dobry pomys艂.

3.Kup kosmetyk, kt贸ry poleca艂a Ci kole偶anka

Ka偶da z nas ma grono kole偶anek, z kt贸rymi rozmawia o kosmetykach. Bli偶sze, dalsze, czasami nie ma to znaczenia, bo wa偶na jest wymiana informacji i do艣wiadcze艅. Wymieniamy si臋 wra偶eniami ze stosowania kosmetyk贸w. Jestem pewna, 偶e nieraz s艂ysza艂a艣 od kole偶anki o genialnie dzia艂aj膮cym kremie i kupi艂a艣 go. Sprawdzi艂 si臋 u Ciebie? Nie zawsze, prawda?

Czasami nawet si臋 do tego nie przyznajesz i potakujesz, 鈥瀟ak by艂 genialny鈥, ale nie jeste艣 zadowolona. Dlaczego?
Bo to, co dobre dla Twojej kole偶anki, nie zawsze jest dobre dla Ciebie! Zdziwiona? Naprawd臋? Skoro r贸偶nimy si臋 kolorem w艂os贸w, oczu, wygl膮dem, obwodem talii i bioder, to r贸wnie偶 r贸偶nimy si臋 sk贸r膮. I na r贸wnych etapach potrzebujemy innych rzeczy.

Niech kole偶anki b臋d膮 dla Ciebie 藕r贸d艂em informacji, ale nie mog膮 jedynym czynnikiem, dzi臋ki kt贸remu podejmujesz decyzj臋.

4.Kup kosmetyk, na kt贸ry namawia Ci臋 konsultantka w drogerii/ kosmetyczka w salonie

Na pewno s艂ysza艂a艣 nie raz: 鈥濼o jest nasza nowo艣膰 i sprzedaje si臋 bardzo dobrze, klientki s膮 zachwycone鈥, 鈥濻ama stosowa艂am i zobaczy艂am mega efekty鈥澛犫瀢 tym produkcie jest najwy偶sze st臋偶enie/najnowszy opatentowany sk艂adnik/ najlepsze po艂膮czenie sk艂adnik贸w鈥濃艂ysza艂a艣? No pewnie! I co z tym zrobi艂a艣? Kupi艂a艣? Wi臋kszo艣膰 z nas tak robi.

Ach teraz jest to jeszcze delikatniejsze, bo zaczyna si臋 od pytania, czy mog臋 w czym艣 pom贸c, a czego Pani poszukuje, widz臋, 偶e Pani sk贸ra jest taka i taka, mam na to rozwi膮zanie, itd. Itd. Brzmi znajomo?聽To s膮 techniki sprzeda偶y. Stworzone aby艣 kupi艂a.聽Niewa偶ne co, albo inaczej wa偶ne co 鈥 musz膮 to by膰 produkty, za kt贸re firma premiuje (daje dodatkow膮 kas臋, nagrody).聽Niekoniecznie s膮 one Tobie potrzebne, ale s膮 potrzebne konsultantce (kosmetyczce) 鈥 sprzedane!!!

5.Kup kosmetyk, kt贸rego Twoja sk贸ra nie potrzebuje

Jako Skin Ekspert powinnam zacz膮膰 od tego punktu, ale celowo zostawi艂am go na koniec. Dlaczego? To proste!
Je艣li kierujesz si臋 powy偶szymi wskaz贸wkami, to ta ostatnia ju偶 w og贸le nie ma znaczenia. Kupuj膮c pod wp艂ywem reklamy, kole偶anki, konsultantki, kosmetyczki czy impulsu prawie聽na pewno wybierasz te produkty, kt贸re s膮 Twojej sk贸rze niepotrzebne!!!

Po przeczytaniu tego artyku艂u albo mnie polubisz albo znienawidzisz. Masz do tego 艣wi臋te prawo. Nikt nie lubi „wywalonej prawdy w oczy”. Jednak zadaj sobie dwa pytania:
1. Ile razy dokona艂a艣 zakup贸w zgodnie z tymi krokami?
2. Na skali od 1-10 jak bardzo jeste艣 zadowolona z wygl膮du swojej sk贸ry? (i dlaczego nie jest to 10 馃槈

Autorka: Agnieszka Zieli艅ska
Tw贸j Skin Ekspert

    6 komentarzy

  • Ja Ci臋 polubi艂am po przeczytaniu artyku艂u, hehe 馃檪 Na szcz臋艣cie, nie pope艂niam ju偶 偶adnego z tych b艂臋d贸w:D

  • przez te nieszcz臋sne promocje to ja kiedy艣 oszalej臋 馃榾 Ehhh. niestety, taka moja natura 馃榾 Promocja przyci膮ga klienta. no.

  • kt@wp.pl' marlena

    my kobiety jeste艣my mega podatne na wp艂ywy 馃榾

  • Dlatego bardzo dobrze gdy mo偶na wypr贸bowa膰 dany kosmetyk np. dosta膰 w formie pr贸bki. Kiedy艣 chcia艂am kupi膰 bardzo drogi krem, my艣la艂am, 偶e cena robi swoje. Na ca艂e szcz臋艣cie ekspedientka da艂a mi w plastikowym pude艂eczku pr贸bk臋 tego kremu. Nawet tej pr贸bki nie by艂am z stanie sko艅czy膰. Krem rolowa艂 mi si臋 na twarzy.
    Od pewnego czasu bardziej u偶ywam oleje na sk贸r臋 twarzy lub wazelin臋. Dzia艂aj膮 rewelacyjne.

  • Niestety ilo艣膰 dost臋pnych kosmetyk贸w na rynku sprawia, 偶e mo偶na po prostu, m贸wi膮c jak najbardziej kolokwialnie, zg艂upie膰 馃檪 Przyznaj臋 si臋 bez bicia, 偶e nie raz kupi艂am kosmetyk wiedziona reklam膮, promocj膮, poleceniem kole偶anki czy pod wp艂ywem sprzedawcy. Teraz staram si臋 panowa膰 nad sytuacj膮, ale zdarzy mi si臋 czasem kupi膰 co艣 pod wp艂ywem impulsu 馃檪

Zostaw komentarz

Mo偶esz u偶y膰 HTML tag贸w i atrybut贸w: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>