G艂贸wne menu

Zdrowie po 30-stce. Tego sobie nie r贸b!

To, 偶e masz 30-lat, nie oznacza, 偶e musisz si臋 szczeg贸lnie martwi膰 swoim zdrowiem i nagle zacz膮膰 dba膰 o siebie w diametralnie odmienny spos贸b ni偶 wtedy, kiedy mia艂a艣 lat 20.

Kluczem do dobrego samopoczucia i wymarzonego wygl膮du jest kontynuowanie dobrych nawyk贸w i nieco wi臋ksza wra偶liwo艣膰 na sygna艂y wysy艂ane przez organizm, a jest ich ca艂kiem sporo. Dlatego nie ignoruj ich, ale r贸wnocze艣nie przyjmuj je ze spokojem i klas膮pierwsza zmarszczka, siwy w艂os, mniejsza energia, czy ni偶sza mobilizacja po nieprzespanej nocy nie s膮 powodem do za艂amywania r膮k. Powinny jedynie sta膰 si臋 fundamentem do tego, by zadba膰 o siebie w lepszy, bardziej staranny spos贸b.

Gdy masz 3o lat, zacznij si臋 rozpieszcza膰, dbaj膮c o siebie w taki spos贸b, jak dbasz o osoby, kt贸re naprawd臋 kochasz… Nie odk艂adaj tego ci膮gle na nigdy nieprzychodz膮ce „p贸藕niej”. Twoja sk贸ra, w艂osy, paznokcie, zdrowie Ci si臋 odwdzi臋cz膮…teraz i za kilka lat.

zdrowie kobieta

Twoje zdrowie si臋 zmienia…bo zmieniasz si臋 Ty

Ka偶de kolejne urodziny sprawiaj膮, 偶e si臋 zmieniasz. Proces ten trwa od narodzin, dzie艅 po dniu. Na Twoim ciele odciska si臋 karb czasu. Nie daj sobie wm贸wi膰, 偶e to proces, kt贸ry rozpoczyna si臋 w okre艣lonym momencie – absolutnie nasze zdrowie czy wygl膮d nie za艂amuj膮 si臋 w chwili, gdy ko艅czymy 30 lat.

Fakt ten nie powinien u艣pi膰 jednak Twojej czujno艣ci. Prawda jest bowiem taka, 偶e je艣li powtarzasz pewne b艂臋dy, niedoci膮gni臋cia przez lata, mo偶e nadej艣膰 taki moment, w kt贸rym efekt si臋 zintensyfikuje i uka偶膮 si臋 Twoim oczom wieloletnie zaniedbania. To mo偶e sko艅czy膰 si臋 tym, 偶e w kilka miesi臋cy bardzo si臋 zmienisz. Mo偶esz to nazywa膰 r贸偶nie – zestarzejesz si臋, Twoje oczy strac膮 dawny blask, sk贸ra zdrowy wygl膮d, a Ty energi臋, wypalisz si臋, zm臋czysz 偶yciem…. Na szcz臋艣cie – poprzez m膮dre dzia艂anie mo偶esz temu zapobiec.

Warto zaakceptowa膰 to, co si臋 dzieje i znale藕膰 odpowiedni spos贸b, by pojawiaj膮ce si臋 rewolucje przeku膰 na swoj膮 korzy艣膰. Oto, na co powinna艣 zwraca膰 szczeg贸ln膮 uwag臋 po trzydziestce.

Wolniejszy metabolizm

To nie jest tak, 偶e kobiety w kwiecie wieku tyj膮, bo jedz膮 zbyt du偶o. Prawda jest cz臋sto o wiele gorsza. Mn贸stwo kobiet wa偶y coraz wi臋cej, bo nie zmienia swoich nawyk贸w i je tak samo przez lata. To nie ma to sensu? Jak mo偶na ty膰, nie zmieniaj膮c swoich nawyk贸w? – zapytasz.

To niestety pu艂apka, w kt贸r膮 wpadamy jak w muchy…

Z wiekiem spada tempo metabolizmu, co decyduje o tym, 偶e coraz wi臋cej grzeszk贸w uchodzi nam na sucho. Przyzwyczajone do tego, 偶e mo偶emy poch艂on膮膰 raz na jaki艣 czas ca艂膮 paczk臋 chips贸w, ka偶dego dnia zje艣膰 co艣 s艂odkiego, z przera偶eniem odkrywamy pewnego dnia, 偶e…ju偶 nie mo偶emy, 偶e to przynosi inne skutki ni偶 jeszcze kilka lat wcze艣niej, kiedy takie zachowania by艂y bezkarne. Teraz tyjemy i wygl膮damy coraz gorzej…

Po 30-stce zmienia si臋 dzia艂anie uk艂adu hormonalnego,聽 organizm wytwarza mniej progesteronu. A w艂a艣nie ten hormon odpowiada za skuteczne spalanie kalorii.

Jak zatem przyspieszy膰 metabolizm?

Kluczem do sukcesu s膮 dieta i 膰wiczenia. Zdrowe, nieprzetworzone posi艂ki zjadane w regularnym odst臋pie czasu oraz 膰wiczenia pozwalaj膮 przyspieszy膰 metabolizm na kilka godzin. Dodatkowo trening zwi臋ksza mas臋 mi臋艣niow膮, co r贸wnie偶 ma wp艂yw na tempo spalanych kalorii.

Co jeszcze ma znaczenie po 30-stce? Na co warto zwr贸ci膰 szczeg贸ln膮 uwag臋? Kliknij na kolejn膮 stron臋!

Zostaw komentarz

Mo偶esz u偶y膰 HTML tag贸w i atrybut贸w: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>