Główne menu

Co pić, żeby mieć więcej energii?

W sezonie jesienno-zimowym wiele osób odczuwa spadek energii. Senność, kłopoty z koncentracją to typowe objawy. Jak sobie z nimi radzić? Znaczenie ma oczywiście to, co jemy, czyli zróżnicowana, bogata w witaminy i mikroelementy dieta oraz to, co pijemy. Dzisiaj o tym, co pić, żeby mieć więcej energii? Zobacz.

Co pić, żeby mieć więcej energii? Wodę

Czy wiesz, że spadek energii to jeden z pierwszych objawów odwodnienia? Inny równie charakterystyczny to ból głowy. Gdy dodamy do tego wyniki badań – co dziesiąty Polak w ogóle nie pije wody, a 80% pije jej za mało (badanie PBS) to mamy pełen obraz sytuacji.

Czujemy zmęczenie, znużenie, senność często dlatego, że jesteśmy odwodnieni. Paradoksalnie wody nam brakuje bardzo często w sezonie jesienno-zimowym, kiedy temperatura spada i nie odczuwamy tak bardzo jak latem potrzeby częstego sięgania po wodę.

co pić, żeby mieć więcej energii

Woda to podstawowy produkt, który jest niezbędny do naszego funkcjonowania. Ma wpływ na każdą komórkę ciała. Ludzkie ciało składa się bowiem w 70% z wody. Dlatego dobry sposób na zachowanie odpowiedniego poziomu nawodnienia, to chodzenie codziennie z butelką wody.

Co pić, żeby mieć więcej energii? Kawę

Choć większość osób, gdy myśli o dodaniu sobie energii, ma przed oczami kawę, to właśnie od wody najlepiej zacząć. Kawa ma także wiele zalet, ale również wady, których czysta woda nie posiada.

Kofeina to najlepiej poznany składnik, który pobudza ciało i umysł. Wzmacnia antyoksydacyjnie, pomagając organizmowi sprawnie funkcjonować. Z drugiej strony silnie uzależnia, jej nadmierne spożycie może prowadzić do niedoborów – wapnia, żelaza, magnezu. Kawa może być niebezpieczna dla osób z nadciśnieniem, dlatego warto uważać z mocą tego trunku, który znacząco podnosi ten parametr krwi. Poza tym nadmierne spożycie kawy może działać odwrotnie, niż tego oczekiwaliśmy, stąd tak istotne jest, by zachować umiar.

Zieloną herbatę

Niewiele osób wie, że mocna zielona herbata może dostarczać więcej kofeiny niż kawa. W 1 litrze może mieć aż 169-450 mg kofeiny, dla porównania kawa tylko 386-652 mg/l.

Zielona herbata oferuje jednak znacznie więcej od kofeiny. Zawiera składniki, które mogą zmniejszyć stany zapalne i stres antyoksydacyjny.

Wielu ekspertów zaleca picie zielonej herbaty dla pobudzenia organizmu. Napój ten pozwala osiągnąć delikatny wzrost energii, w odróżnieniu od kawy, która pobudza nagle, a później dość szybko sprawia spadek energii.

Yerba mate

Yerba mate pochodzi z Ameryki Południowej, to napój, który można pić zamiast kawy czy herbaty. Działa pobudzająco, a do tego dostarcza wiele składników aktywnych, przeciwutleniaczy, aminokwasów. Ma tę zaletę, że podnosi poziom energii powoli, pozwala uniknąć gwałtownego wzrostu.

Yerba mate, jak wykazały badania, poprawia nastrój, a nawet wspomaga odchudzanie.

Czego nie robić?

Choć gdy brakuje nam energii, z chęcią sięgamy po czekoladę, to nie warto tego robić. Być może chwilowo poczujemy się lepiej, jednak już po chwili…znowu zapragniemy sięgnąć po kawałek. Tak co najwyżej można dorobić się kilku dodatkowych kilogramów, a nie zmniejszyć zmęczenie.

Nie najlepszy pomysł to fast foody, czy smażone potrawy. Podstawa to dobrze skomponowane menu, bogate w warzywa, dobrej jakości ryby, owoce, orzechy, pełnoziarniste zboża.

Zostaw komentarz

Możesz użyć HTML tagów i atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>