Główne menu

Sekret szczupłych ud. Dieta i ćwiczenia na uda

Wiele kobiet marzy o długich i szczupłych nogach. Nie brakuje wśród nas też takich, które pragną wyszczuplić uda. Nic dziwnego – piękne nogi to cenny atrybut. Jednak jak zadbać o ten element swojego wyglądu? W jaki sposób można osiągnąć upragniony cel? Czy istnieje dieta na szczupłe uda? A może lepsze są ćwiczenia na uda?

Dieta na szczupłe nogi

Choć nie brakuje osób, które przekonują, że istnieje dieta pomagająca wyszczuplić tylko fragment ciała, to nie jest to do końca prawda. Każdy sposób na odchudzanie umożliwia usunięcie nadmiaru tkanki tłuszczowej z całego ciała. Innymi słowy planując odchudzić uda, musimy się liczyć z tym, że stracimy trochę ciała również z brzucha a nawet ramion. Sylwetka zmienia się zazwyczaj proporcjonalnie.

To, co jest prawdziwe, to na pewno przekonanie, że w celu wyszczuplenia nóg, konieczne jest zastosowanie jadłospisu redukującego kaloryczność. To dieta stanowi o 80% sukcesu. Ćwiczenia na uda mają drugorzędne znaczenie, pozwalają one wyrzeźbić mięśnie, nieco wyszczuplić nogi, jednak to dieta daje zauważalne efekty.

ćwiczenia na uda

Jak zatem powinna wyglądać dieta na szczupłe nogi (która jednocześnie wyszczupli brzuch i inne partie ciała)?

  • należy jeść 4-6 posiłków dziennie,
  • sięgaj po dobrze zbilansowane posiłki, każdorazowo bogate w warzywa. Pamiętaj o kaszach, brązowym ryżu, makaronie pełnoziarnistym, ziarnach, roślinach strączkowych, chudym mięsie,
  • unikaj produktów wysokoprzetworzonych, które są niestety bogate w sól, zatrzymującą wodę w organizmie,
  • gotuj, sięgając po lokalne, sezonowe warzywa,
  • zwróć uwagę na sposób obróbki, ogranicz smażenie, wybieraj gotowanie na parze i pieczenie,
  • ogranicz do minimum niezdrowe przekąski i słodycze, które odpowiadają za tycie,
  • pij co najmniej 1,5 litra płynów dziennie – herbaty ziołowe i wodę mineralną,
  • maksymalnie ogranicz ilość mocnej kawy i herbaty. Wyeliminuj gazowane kolorowe napoje, ogranicz ilość alkoholu i rzuć palenie.

Ćwiczenia na uda. Od czego zacząć?

Zanim zaczniesz modelować uda, warto zrzucić z nich nadmiar tkanki tłuszczowej. W tym celu najlepsze są ćwiczenia kardio (trening aerobowy, wytrzymałościowy). Wcale nie musisz wychodzić na siłownię, by uzyskać wymarzony cel.  Wystarczy systematycznie wchodzić po schodach, skakać na skakance, jeździć na rowerze (np. stacjonarnym), wykonywać przysiady z wyskokiem. Możesz również systematycznie pływać czy biegać. Każda z tych aktywności pomoże wyszczuplić sylwetkę, nie tylko uda.

Po systematycznie powtarzanym treningu kardio warto wprowadzić ćwiczenia na uda i kontynuować obie aktywności naprzemiennie. Jeśli będziesz systematyczna, dadzą one zauważalne efekty już po trzech tygodniach. Ćwicz trzy-cztery razy w tygodniu.

Oto proste propozycje do wykonywania choćby w domu:

  • stań z prostymi plecami w lekkim rozkroku, ręce wyprostuj w przód na wysokość barków. Wykonu półprzysiady, uginając nogi w kolanach. Pamiętaj o trzymaniu prostych pleców.
  • połóż się na prawym boku, połóż prawe przedramię na podłodze. Wypychaj biodra do przodu, a stopy układaj równolegle do podłogi. Nogi i tułów powinny znajdować się w jednej linii. Następnie wykonaj ćwiczenie polegające na podnoszeniu nogi do góry w kierunku sufitu. Ćwicz, leżąc raz na jednym, raz na drugim boku.
  • stopy umieść równolegle na wysokości bioder. Następnie wykonuj wykroki w tył, uginając kolano do kąta prostego między udami a łydką. Kolano przedniej nogi powinno znajdować się nad kostką. Powróć do poprzedniej pozycji i powtórz, wyrzucając do tyłu drugą nogę.

Chcesz mieć szczupłe uda? Pamiętaj o tym, co napisane powyżej.

Kluczem do wyszczuplenia ud jest dieta i trening kardio. Zbyt intensywny trening modelujący sylwetkę, zamiast wyszczuplić uda, może je rozbudować, poprzez rozrost mięśni. W ten sposób zamiast osiągnąć wymarzony cel, uzyskamy odwrotny efekt do zamierzonego.

Zostaw komentarz

Możesz użyć HTML tagów i atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>