Główne menu

Dieta indiańska – sposób na detoks po świętach?

Dieta indiańska to bardzo wyraziste menu, z wieloma przyprawami, kolorami i bogatymi smakami. Bazuje przede wszystkim na warzywach i owocach, a także ziołach. Jej cel jest prosty – odciążyć układ pokarmowy. Poza tym można oczyścić organizm i usunąć nadmiar zgromadzonych kalorii w postaci tłuszczu. Same plusy?

Dieta indiańska – dlaczego warto?

Dieta indiańska to dieta laktowegetariańska (pozwala na jedzenie produktów mlecznych), bazująca na warzywach, owocach, orzechach. Wyklucza spożycie mięsa. To niezwykle zdrowy sposób odżywiania, który odrzuca wszelkie przetworzone produkty, zwłaszcza słodycze i fast foody. Dzięki temu chroni przed otyłością i chorobami dietozależnymi – chorobami serca, cukrzycą. Zmniejsza także ryzyko wystąpienia niektórych nowotworów – raka jelita grubego, czy raka piersi.

Naukowcy są także zdania, że dieta indiańska ogranicza ryzyko wystąpienia choroby Alzheimera.

dieta indiańska

Co jeść?

Jak to jest dostarczać wszystko, czego potrzebuje Twój organizm? Sprawdź, sięgając po prawdziwe jedzenie, które odżywia i regeneruje, a nie obciąża.

Podstawę stanowią:

  • pełnoziarniste zboża,
  • soczewica, fasola, groch, brązowego ryżu,
  • nasiona i orzechy,
  • zdrowe tłuszcze,
  • produkty mleczne,
  • warzywa
  • owoce,
  • nabiał,
  • ogromne znaczenie przykłada do przypraw – kurkumy, kolendry, imbiru, kminku. Warto zwrócić uwagę, że dieta sięga po naprawdę znane przyprawy, doceniane ze względu na swoje właściwości przeciwzapalnych, antybakteryjnych i przeciwnowotworowych (kurkuma),
  • do picia – woda i herbatki ziołowe.

Dieta wyklucza stosowanie używek – palenie papierosów, picie alkoholu, a także picie kawy i herbaty. Zakazane są także sól i cukier.

Co dokładnie jeść? 5 posiłków dziennie. Na śniadanie – naleśniki z owocami, ryż pełnoziarnisty z orzechami, placki owsiane. Na drugie śniadanie – surowe marchewki, sałatkę owocową czy orzechy. Obiad warto przyrządzić na bazie warzyw, idealna będzie zupa, a na drugie danie soczewica z warzywami, curry, risotto, na podwieczorek nadadzą się suszone owoce, mieszanka nasion czy jogurt naturalny. Kolacja to na przykład smaczna warzywna sałatka z ulubionym żytnim pieczywem.

Dieta indiańska zakłada regularne jedzenie produktów spożywczych bogatych w błonnik, witaminy i antyoksydanty. Normalizuje pracę układu pokarmowego, stabilizuje poziom cukru we krwi, chroni przed podjadaniem. Jest bardzo zdrowa i sprzyja zachowaniu szczupłej sylwetki! Może być stosowana jako dobry pomysł na detoks po świętach. W takim układzie powinna trwać 4 dni i należy ją stosować bardzo ściśle, według wskazań. Detoks i lepsze samopoczucie gwarantowane!

Zostaw komentarz

Możesz użyć HTML tagów i atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>