Art. sponsorowany Konserwacja i serwis damskiego roweru elektrycznego – jak się za to zabrać?
Choć przegląd roweru elektrycznego powinno się robić przynajmniej raz w roku, to przed wyjazdem w podróż zawsze warto sprawdzić stan osprzętu. Dzięki temu możesz zapobiec nagłym awariom na trasie. Jak zadbać o baterię, silnik i czyszczenie całego jednośladu? Dowiesz się tego z naszego artykułu.
Regularna konserwacja roweru elektrycznego
Jakie części koniecznie trzeba sprawdzić przynajmniej raz do roku? Na pewno stan linek i pancerzy. Warto upewnić się, że nie ma widocznych uszkodzeń mechanicznych, które mogą wpłynąć na płynną zmianę przerzutek, a także na działanie hamulców.
Czasem może być konieczna wymiana klocków, odtłuszczenie tarcz albo odpowietrzenie układu hydraulicznego, w zależności od ich rodzaju w danym elektryku. Smarowanie łańcucha to kolejny ważny punkt konserwacji roweru. Najpierw jednak warto zweryfikować, czy nie trzeba go wymienić.
Przed każdym wyjazdem powinieneś sprawdzić poziom zużycia bieżnika, a także stan opony – bez względu na to, czy jest to rower elektryczny damski 26 cali, unisex, czy jednoślad stworzony z myślą o mężczyznach. Przy okazji warto upewnić się, czy koła prawidłowo się obracają i nie biją na boki. Podczas kompleksowego przeglądu roweru zweryfikuj również, czy wszystkie śruby są dokręcone, np. przy mechanizmie korbowym, kierownicy, pedałach i siodełku.
Czy silnik i bateria wymagają konserwacji?
Tak naprawdę silnik w rowerze elektrycznym nie wymaga większej konserwacji. Jeśli jednak zauważysz nieprawidłowe działanie, najlepiej wybrać się do serwisu, unikając napraw na własną rękę. Samodzielne rozkręcanie mechanizmu może tylko doprowadzić do poważniejszych uszkodzeń.
Co bardzo istotne, warto zapoznać się z instrukcją obsługi od producenta. Dzięki niej dowiesz się, jaki stopień wodoodporności ma dany sprzęt. Z reguły przetrwa on drobną mżawkę czy niespodziewany deszcz. Mimo wszystko po deszczu warto wyłączyć i wytrzeć do sucha swój rower elektryczny damski. Odradza się też jazdy przy pełnym zanurzeniu e-bike’a np. w rzece czy jeziorze.
Jeśli chodzi o baterię, to warto zadbać o kilka aspektów. Najlepiej unikać jazdy w mroźne dni, a także wtedy, gdy za oknem mamy istny upał. Zarówno najtańszy rower elektryczny, jak i te z wyższej półki, nie lubią skrajnych temperatur. Zawsze stosuj kable do ładowania dołączone od producenta. Nie rozładowuj też baterii do zera i absolutnie nie pozostawiaj go w takim stanie przez całą zimę. Może to spowodować poważne i trwałe uszkodzenia.
Żywotność baterii w głównej mierze zależy od jej pojemności. Wśród ciekawych, dostępnych w atrakcyjnych cenach i wydajnych rozwiązań na rynku znajdziesz rower elektryczny damski Romet.
Jak dbać o damskiego elektryka?
Oczywiście rower elektryczny MTB damski, podobnie jak inny wybrany przez Ciebie wariant, trzeba regularnie czyścić. Najlepiej robić to tuż przed sezonem oraz po nim, aby pozbyć się kurzu.
Unikaj myjek ciśnieniowych, ponieważ mocny i źle dopasowany strumień wody może być szkodliwy dla napędu. Wystarczy, że odrobina wilgoci przedostanie się w głąb komponentów. Najwygodniej polać rower w całości wodą, a następnie zająć się po kolei każdą partią jednośladu.
Do czyszczenia najlepiej skorzystać z płynu do mycia naczyń albo dedykowanych preparatów. Przy okazji dobrze jest nasmarować elementy ruchome.
Pamiętaj o tym, aby rower elektryczny damski przechowywać w odpowiednich warunkach. Najlepiej sprawdzi się do tego pomieszczenie, gdzie przez cały rok utrzymuje się temperatura pokojowa.
Zostaw komentarz