Główne menu

Kiedy najlepiej ćwiczyć?

Chcesz mieć szczupłą i seksowną sylwetkę. To po pierwsze. Pragniesz czuć się dobrze we własnej skórze. To po drugie. A po trzecie twój cel to osiągnąć to wszystko szybko i skutecznie. Z gwarancją pełnego wykorzystania czasu.

Zatem koniecznie przeczytaj, kiedy najlepiej ćwiczyć. By nie tracić czasu…

Dlaczego tak wielkie znaczenie ma pora ćwiczeń?

  • kiedy-cwiczycma wpływ na samopoczucie,
  • decyduje o skuteczności ćwiczeń,
  • może mieć wpływ na mobilizację,
  • ma wpływ na systematyczność,
  • pozwala najlepiej wykorzystać siły organizmu,
  • decyduje o ryzyku kontuzji.

Ach te hormony

Każdego dnia naszym ciałem działaniem sterują hormony. To one sprawiają, że mamy siłę i chęć do stawiania czoła kolejnym wyzwaniom. Kluczowe znaczenie odgrywa adrenalina, której poziom z samego rana podnosi się i rośnie znacząco około godziny 11, a w okolicy 13-14 osiąga swoją maksymalną wartość.

Kolejny zryw energetyczny adrenaliny z noadrenaliną następuje blisko 17 godziny.

Choć wydawać, by się mogło, że najlepiej ćwiczyć, kiedy poziom adrenaliny jest najwyższy, to nieprawda. W tych momentach w ciągu dnia możemy co najwyżej doświadczyć frustracji z powodu obniżenia poziomu energii i nieskutecznie walczyć z poczuciem przeciążenia. Nieodpowiedni momentem będzie również czas tuż po posiłku, np. po obiedzie, kiedy krew docierając do żołądka, skupia siły organizmu na trawieniu dostarczonych produktów spożywczych. W takim momencie stajemy się senni, w naturalny sposób nie jesteśmy skłonni do wysiłku. Nasze ćwiczenia nie są tak efektywne, jakbyśmy chcieli.

Czy trenować rano?

Poranne treningi mają sporo zwolenników.Jednak czy słusznie?

Można zaakceptować tę porę, o ile nie ćwiczymy na czczo (trenując przed śniadaniem, zamiast spalać tłuszcz, tracimy mięśnie). Trzeba się liczyć jednak z tym, że stawy są mało elastyczne, a tętno wolne, co może zwiększać ryzyko kontuzji. Poza tym poranne ćwiczenia mogą być trudne z powodu obniżonej mobilizacji, choć mają wiele plusów, z uwagi na lepsze wstawanie i rozpoczynanie nowego dnia. Ponadto rano korzystamy z wypoczętego ciała i skupionego umysłu. Łatwiej nam zebrać myśli, rzadziej się rozpraszamy.

Czy ćwiczyć wieczorem?

Wieczór również nie jest najlepszą porą na ćwiczenia, bo może skutecznie utrudnić zasypianie. O wiele lepsze pod tym względem są godziny od 16 do 19, zwłaszcza jeśli po tym czasie jest się po obiedzie, odpoczynku i ma się chęć na spalanie zbędnych kalorii.

Najlepszy czas na ćwiczenia

Najlepsza pora na ćwiczenia to 16-19

 

Zostaw komentarz

Możesz użyć HTML tagów i atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>