Główne menu

Dlaczego warto jeździć na rowerze…także po 30-stce?

Na początek

Jeśli dotąd nie uprawialiśmy sportów, jazda na rowerze jest dobrym sposobem na codzienną aktywność dla początkujących. Pozwala wzmocnić serce oraz poprawić wygląd sylwetki, a jej styl można łatwo dostosowywać do własnych możliwości.

Mocniejsze serce

Podróżowanie rowerem skutecznie wzmacnia serce. Pozwala przeciwdziałać problemom krążeniowym. Serce pracuje miarowo, cały organizm się dotlenia, a organizm regeneruje.

Mniejsze obciążenie stawów

Jazda na rowerze jest korzystna dla osób po urazach, dla wszystkich, którzy mają problem ze stawami, jak również dla osób z nadwagą. To dlatego, że ciężar ciała spoczywa na siodle, a podczas pedałowania obciążenie stawów kolanowych jest minimalne.

Chudniesz

Jazda na rowerze pozwala spalić zbędne kalorie. Podczas godziny jazdy i pokonania około 10 kilometrów, można spalić około 229 kcal. Podczas pokonania 20 km można spalić około 570 kcal, a na odcinku 25 km nawet 695 kcal. Poza tym systematyczna jazda na rowerze pozwala rozkręcić metabolizm, co ma bezpośrednie przełożenie na wygląd sylwetki również później.

Kształtujesz mięśnie nóg

Jazda na rowerze ma bardzo korzystny wpływ na mięśnie nóg. Pedałowanie dobrze oddziałuje nie tylko na łydki, ale również uda i mięśnie pośladków. Poza tym dzięki specyfice jazdy na rowerze, ryzyko pojawienia się zakwasów jest dużo mniejsze niż podczas innych aktywności fizycznych. Jest coś jeszcze – wspomaganie przepływu krwi w łydkach sprawia, że unikasz żylaków – wyjątkowo kłopotliwej przypadłości nie tylko kobiet!

Wzmacniasz górne partie ciała

Poza kształtowaniem nóg, jazda na rowerze pozwala wzmacniać górne partie ciała. Mięśnie rąk, pleców i klatki piersiowej pracują zwłaszcza podczas wjazdy na górkę. Dzięki regularnym wycieczkom na rowerze możesz skutecznie przeciwdziałać bólom pleców oraz wzmacniać narażone na zniekształcenia pod wpływem pracy partie ciała.

Wzmacniasz układ immunologicznych

Każdy sport, także jazda na rowerze, pozwala poprawić funkcjonowanie układu odpornościowego. W jaki sposób? Z punktu biologii aktywność fizyczna zwiększa zaangażowanie limfocytów, sprawiając, że szybciej odpowiadają na zagrożenie oraz zmniejszają ryzyko wystąpienia poważnej infekcji.

Bezpośrednio po wysiłku (jeździe na rowerze) do krwi uwalniane są granulocyty, czemu towarzyszy tzw. wybuch tlenowy (powstawanie wolnych rodników), które są silnie bakteriobójcze.

Poza tym jeżdżąc na rowerze, stajesz się bardziej odporna na zmęczenie i sytuacje stresowe. Masz lepszą kondycję i lepiej się czujesz!

 

Zostaw komentarz

Możesz użyć HTML tagów i atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>