Inf. prasowa Włoski styl w polskich Domach Mody Klif
Włochy to kraj, który zasłynął największą liczbą projektantów, stylistów i słynnych założycieli domów mody. Takie znane marki, jak Prada, Versace, Gucci, Armani, Dolce&Gabbana oraz Valentino są znane praktycznie wszystkim. Bez nich nie ma wspaniałych stylizacji, szykownych dodatków, a także wytwornych perfum. Nazwiska te są znane nie tylko tym, którzy interesują się modą. One nas otaczają wszędzie i to bez względu na kraj czy kontynent. Bardziej wąskie grono znawców świata mody wymieni jeszcze innych włoskich twórców, takich, jak: Nicolo Trussardi, Roberto Cavalli, Salvatore Ferragamo, Gianfranco Ferre’, Sergio Tacchini czy Nino Cerutti. A to wcale nie koniec listy.
Sami Włosi mówią jednak o sobie, że są jedynie… dobrymi rzemieślnikami. Choć tak naprawdę każdy wie, że krawiectwo i moda z nim związana jest już przez wieki jedną z form sztuki. I tu dodajmy, że każdy rejon Włoch ma swoich wytrawnych mistrzów. Jeśli chodzi o zagłębie modowe, to najsłynniejsza jest prowincja Neapolu. To w tym rejonie jest blisko 500 zakładów krawieckich.
Inteligentna włoska estetyka
Estetyka to jedna z bardziej charakterystycznych cech włoskiej sztuki krawieckiej. Olśnienie widza to cel artysty-krawca, który dąży jednak do zachowania umiaru pomiędzy efektem artystycznym i funkcjonalnością. Mówi się, ze Włosi są inteligentnymi naśladowcami twórców francuskich i brytyjskich, którzy dodali do sztuki swoich pierwowzorów wiele udoskonaleń i tchnęli w swoje projekty wiele włoskiej fantazji i ekspresji. Zauważa się też u Włochów, że pozostanie niezauważonym jest dla nich jedną z najgorszych rzeczy. Trzeba być docenionym, w zasięgu wzroku i uwagi. Ich celem jest wywołanie wrażenia, jednak tak jakby trochę od niechcenia. Widać to choćby w męskiej włoskiej klasyce garniturów, która jest na całym świecie bardzo popularna. Oto kilka włoskich marek, bez których już nawet w Polsce nie wyobrażamy sobie wysmakowanej mody zarówno na co dzień jak i od święta.
POLLINI
Historia marki Pollini ma swój początek w XIX wieku w San Mauro-Pascoli. Wtedy to włoska rodzina Pollini podjęła decyzję, by zająć się rzemiosłem obuwniczym. W 1956 roku kupują ziemi, na której następnie powstaje fabryka. W Rawennie, w 1963 roku otwierają pierwszy butik. Odtąd firma zaczyna się intensywnie rozwijać. Butików zaczyna przybywać – w Rimini, Corso d’Augusto oraz w Viale Vespucci. W 1970 roku salony marki Pollini są już we Florencji, Mediolanie, Rzymie, Bolonii, Parmie, Bolzano, Bergamo, Varese oraz w Wenecji. Od 1979 roku rozpoczyna się ekspansja międzynarodowa tej marki. Na całym świecie zaczynają powstawać punkty franczyzowe. Najpierw są to salony w San Remo, Genewie, czy Monte Carlo. Od tego roku firma rozpoczęła również współpracę z licznymi projektantami mody. Był to świadomy zabieg współpracy, dzięki której projektanci pod szyldem marki, projektowali i sprzedawali limitowane kolekcje akcesoriów uzupełniających asortyment. Równo dziesięć lat później, w 1989 roku siedzibę firmy Pollini właściciele przenieśli wraz ze wszystkimi biurami do Gatteo. Od kilkunastu lat marka Pollini rozpoczęła współpracę z Albertą Ferretti. Autorska kolekcja akcesoriów tej projektantki, seria Philosophy by Alberta Ferretti, jak i kolekcja Narciso Rodrigueza wprowadzone zostały do sprzedaży w ramach marki Pollini.
FURLA
Furla jest włoską firmą z historią sięgającą końcówki lat dwudziestych XX wieku. Założona została w 1927 roku w Bolonii. Od prawie 100 lat tworzy wysokiej jakości ekskluzywne torebki, akcesoria i obuwie – zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Aldo i Margherita Fulanetto, twórcy tej włoskiej marki postawili stworzyć firmę zajmującą się wyrobem akcesoriów skórzanych. Furla słynie z tego, że zainicjowała nowe pojęcie luksusu dostępnego dla każdej kobiety. Jej cechy charakterystyczne to – wysoka jakość, funkcjonalność i elegancja. Po Bolonii, a potem Rzymie oraz Paryżu, właściciele postanowili zawojować rynek amerykański. Otwarty został salon na Madison Avenue w Nowym Jorku. W końcówce 2008 roku firma Furla posiadała 296 pojedynczych salonów firmowych. Znajdują się one na najważniejszych ulicach handlowych największych miast świata. Ponad tysiąc punktów sprzedaży Furla posiada w licznych domach towarowych na całym globie. Pasja, innowacyjność i niezwykła jakość wykonania czynią ekskluzywne kolekcje tej marki bardzo wytwornymi. Najbardziej znane są luksusowe torebki marki Furla.
PATRIZIA PEPE
Patrizia Pepe to włoska marka luksusowej odzieży dla kobiet. 20 lat tradycji na włoskim rynku ma ta pochodząca z Florencji marka będąca dziełem włoskiej projektantki Patrizii Bambi. Autorka kolekcji już od dwudziestu sezonów postawiła na wyjątkowy charakter ubrań, który ma wiele z iście włoskiego, odważnego połączenia elegancji w wydaniu minimalistycznym ze stylem nieco seksownym. Patrizia Pepe jest dla tych kobiet, które są świadome swojej wartości i sensualności. Kobiety te bez skrępowania lubią wyrażać ubiorem swoją nowoczesna naturę. Marka dba o szczegóły i jakość wykończenia, z drugiej strony cechuje ją pewna doza niezależności współczesnych kobiet. Kobiety ubierające się w stylizacje Patrizia Pepe nie lubią być pokorne i posłuszne w ramach ogólnie przyjętych sztywnych zasad, one staja im na przekór i są w tym piękne.
COCCINELLE
Marka Coccinelle to kolejna włoska marka akcesoriów luksusowych, ale także butów i torebek. Oferuje nowoczesne, modne i zarazem uniwersalne produkty. Torby Coccinelle dedykowane są dla kobiet aktywnych. Wykonane z ręcznie przetwarzanych skór, zachwycają kunsztem wykonania w rekach najlepszych garbarzy z użyciem najnowocześniejszych technik. Portfele, apaszki, biżuteria, pokrowce na klucze i breloki, a także paski – to stylowe uzupełnienia całych stylizacji. Umiejętność łączenia innowacji z tradycją i ciągłe poszukiwanie nowych materiałów oraz technik produkcji – oto co wyróżnia tę markę na tle innych. Historia Coccinelle to tak naprawdę historia życia Giacomo Mazzieri. Ów założyciel firmy, który wraz z jego dwoma synami, Angelo i Marco przez lata z niezwykłą pieczołowitością rozwijał interes stworzył swój zakład w 1978 roku na włoskiej prowincji Parmy. Dziś, dzięki tej marce, znanej na całym świecie,. Prowincja ta stała się sławna. Pod koniec lat 90. XX wieku, firma Coccinelle postanowiła sprzedawać swoje produkty na rynkach zagranicznych. Flagowe salony Coccinelle utworzone na zasadach franczyzy powstały w Mediolanie, Londynie oraz w Tokio. Są obecne także w Polsce. Pierwszy salon Coccinelle powstał w grudniu 2007 roku w Warszawie przy Placu Trzech Krzyży. W następnej kolejności powstały salony tej marki w warszawskim Klifie – w maju maj 2008, a także poznańskim Starym Browarze w luty 2009 r. i wrocławskiej Renomie w kwietniu 2009. Potem był Kraków, Katowice, Łódź, Gdynia i Gdańsk.
Włoski styl w polskich CH Klif
Kolekcje największych włoskich marek ekskluzywnych zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn, dostępne są już w większych galeriach handlowych w Polsce. Patrizia Pepe, Pollini, Furla oraz Coccinelle – wszystkie te ekskluzywne marki dostępne są w Centrach Handlowych Klif w większych miastach Polski. Szeroka gama modnych włoskich ubrań i dodatków, dedykowana jest dla najbardziej wymagających klientów, przy cenach stosunkowo przystępnych. Częste promocje, są świetną okazją, aby nabyć rzeczy naprawdę świetnej jakości, w super estetyce i wcale nie szokującej cenie. Włoski, modowy powiew świeżości.
3 komentarze
bardzo fajny artykuł, o większosci rzeczy nawet nie słyszłam
zle mi z tym…ale słabo znam te marki 😉
Nie znam się na modzie, niekoniecznie mnie interesuje, co jest obecnie modne, a co passe, bo cenię przede wszystkim wygodę, ale Włochy! – piękny kraj.